O Ferruccio Lamborghini, ο άνθρωπος που ίδρυσε την εταιρεία που φέρει το όνομά του, θα γιόρταζε φέτος τα 100ά γενέθλιά του. Για να τιμήσουν το γεγονός, η Lamborghini δημιούργησε μια περιορισμένη έκδοση που ονομάζεται Centenario («εκατονταετία» στα ιταλικά).

lamborghini-centenario-2

Με 5 μέτρα μήκος και μόνο 1.2 μέτρα ύψος, το Centenario φοράει την απόλυτη έκφραση σχεδιασμού της Lamborghini. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα Raging Bull αλλά φαίνεται σαφώς πιο επιθετικό από το Aventador απ’ όπου προέρχεται. Με κομψή εμφάνιση στο εμπρόσθιο άκρο με πτερύγια αεροδυναμικής ενίσχυσης, και ένα ζευγάρι αεραγωγούς ενσωματωμένους στην κουκούλα, κρατιέται κολλημένο στο δρόμο με την τοποθέτηση επιπλέον κάθετης δύναμης στον μπροστινό άξονα. Στο προφίλ, τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της είναι οι κίτρινες πλαϊνές ποδιές, ειδικές ζάντες με ένθετα από ανθρακονήματα, και οι τεράστιοι αγωγοί που τροφοδοτούν αέρα ψύξης στα θερμαντικά σώματα. Το πίσω μέρος διαθέτει λαμπτήρες LED σε σχήμα Υ, έναν εκπληκτικό διαχύτη αέρα με κίτρινες αποχρώσεις, και ένα πτερύγιο που εκτείνεται αυτόματα σε υψηλές ταχύτητες.

dt-geneva-lamborghini-centenario-3c

Το monocoque και κάθε πάνελ του σώματος είναι κατασκευασμένα από ίνες άνθρακα, προκειμένου να μειωθεί περισσότερο το βάρος. Ως αποτέλεσμα, η Centenario φτάνει τον 1.5 τόνο, εξαιρετικά ελαφρύ για ένα τέτοιο μεγάλο αυτοκίνητο. Το μοντέλο που εμφανίζεται στη Γενεύη δείχνει περήφανα την κατασκευή από ανθρακονήματα, αλλά οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν να το βάψουν σε σχεδόν οποιοδήποτε χρώμα που βρίσκεται στην παλέτα της Lamborghini.

dt-geneva-lamborghini-centenario-8

Η Centenario είναι προικισμένη με τον πιο ισχυρό κινητήρα που έχει κατασκευάσει μέχτι σήμερα η Lamborghini. Βασίζεται στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 6.5 λίτρων και 12V της Aventador, αλλά έχει τροποποιηθεί για να παραδώσει 770 ίππους – από 690 – και να φτάνει μέχρι τα 8.600 rpm. Ως αποτέλεσμα, η Centenario χτυπά τα 100 χμ/ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ταχύτερα από ό, τι μπορείτε να πείτε «Χαρούμενα 100η γενέθλια, Ferruccio Lamborghini!» Για να πάει από μηδέν έως 300 χμ/ώρα χρειάζεται 23,5 δευτερόλεπτα, σε άσφαλτο, και το 12κύλινδρο συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι το ταχύμετρο να δείξει περίπου 360 χμ/ώρα. Με ανεξάρτητο κιβώτιο 7 ταχυτήτων (ISR) στέλνει δύναμη και στους τέσσερις τροχούς.

dt-geneva-lamborghini-centenario1

Η μόνιμη τετρακίνηση συμπληρώνεται από μια ρύθμιση στο τιμόνι και για τους 4 τροχούς που βελτιώνει τόσο το χειρισμό όσο και την ευελιξία. Προσφερόμενο για πρώτη φορά σε μια Lamborghini, το σύστημα στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους μπροστινούς σε χαμηλές ταχύτητες για να μειώσει σημαντικά την ακτίνα στροφής της Centenario. Σε υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς για να ανταποκρίνεται καλύτερα η Centenario και να είναι πιο σταθερή. Τα οφέλη είναι αισθητά στο δρόμο και στην πίστα.

 

Με ψαλιδωτές πόρτες, η καμπίνα είναι ένας κενός καμβάς που οι αγοραστές μπορούν να προσαρμόσουν ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, αν και όλα τα αυτοκίνητα έχουν σπορ καθίσματα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών που τρέχει ένα σύστημα Infotainment τελευταίας τεχνολογίας. Οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο, να στείλουν και να λάβουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και  να έχουν πρόσβαση σε αναρίθμητες εφαρμογές με δώδεκα κυλίνδρους να ουρλιάζουν πίσω από την καμπίνα των επιβατών. Επιπλέον, η Centenario μπορεί να υπερηφανεύεται για την συμβατότητά της με το Apple CarPlay.

lamborghini-centenario-5-9

Το σύστημα Infotainment διαθέτει ένα έξυπνο ενσωματωμένο app που σας επιτρέπει να δείτε τις πληροφορίες για τα ρεκόρ του οδηγού, όπως τους χρόνους και τις δυνάμεις G. Διαφορετικά σύνολα δεδομένων μπορούν να συγκριθούν, που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να δει πόσο αυτός ή αυτή έχει βελτιωθεί σε μια συγκεκριμένη διαδρομή και να ανταγωνίζεται άλλους ιδιοκτήτες Centenario. Εκείνοι που θέλουν να καταγράφουν την πλήρη εμπειρία της Centenario μπορούν να παραγγείλουν ένα ζευγάρι κάμερες που ενσωματώνονται στην καμπίνα.

 

Η παραγωγή της Centenario περιορίζεται αυστηρά σε μόλις 20 κουπέ και 20 κάμπριο. Είναι αυτονόητο ότι κάθε ένα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με το χέρι, παράλληλα με την Aventador και την Ουρακάν στην Sant’Agata στην Μπολόνια της Ιταλίας. Η τιμή ξεκινά από € 1.700.000, ποσό που μετατρέπεται σε περίπου 1.860.000 $, χωρίς τους φόρους και τις έξτρα επιλογές. Σας ενδιαφέρει; Ατυχήσατε! Τους τελευταίους μήνες, η Lamborghini δείχνει την Centenario σε μια επίλεκτη ομάδα συλλεκτών και οπαδών από όλο τον κόσμο, και το σύνολο της περιόδου παραγωγής, έχει ήδη αποφασιστεί.